Motyw kolejowy

Motyw kolejowy
filmy z pociągami - dworzec w filmie - pociąg jako symbol - kolejowa kinematografia

piątek, 23 stycznia 2015

Zabij mnie glino (1987)

Reż. Jacek Bromski. Film jest jest wręcz naszpikowany scenami kolejowymi. W produkcji pojawiają się wszelkie akcenty kolejowe - są kolejarze, dworce kolejowe, pociągi towarowe i osobowe. Widać wagony pocztowe, sypialne i restauracyjne. Bohaterowie występują tu jako pasażerowie czy też agresorzy napadający na wagon pocztowy. To wszystko w dość ciekawych zdjęciach autorstwa Jacka Mierosławskiego. Nie ma wielu polskich filmów, w których motyw kolejowy przejawiał się tak gęsto i w tak wielu różnych aspektach.

W plenerach filmowych pojawia się stacja Warszawa Główna oraz najczęściej pojawiający się polski filmowy dworzec czyli Warszawa Centralna. W głównej roli występuje Bogusław Linda.

warszawa główna osobowa
ST44 406 na stacji Warszawa Główna Osobowa
zabij mnie glino film

kuszetka film
Wagon sypialny na stacji Warszawa Centralna - początek filmu
plenery kolejowe
Ciekawy plener kolejowy
sceny kolejowe
Bogusław Linda i Anna Romantowska
Jerzy Malik
W Warsie
Bogusław Linda
Bogusław Linda
wagon pocztowy
Wewnątrz wagonu pocztowego
Maria Pakulnis
Maria Pakulnis w wagonie sypialnym
warszawa centralna w filmie
Warszawa Centralna
firanki pkp
Bogusłąw Linda i firanki PKP
st44 zabij mnie glino
Sceny napadu na pociąg - tym razem w kadrze ST44 929
napad na pociąg
Napad na pociąg
jacek bromski zabij mnie glino
Podróż towarowym
semafor w filmie
Semafor
wagon pocztowy

w wagonie zabij mnie glino

sceny kolejowe

zabij mnie glino

wojsciech skibiński
Wojciech Skibiński

2 komentarze:

  1. Wnętrze Warsu w tym filmie to prawdopodobnie wnętrze wagonu Restauracyjnego Gosa'76 produkcji jugosłowiańskiej

    OdpowiedzUsuń
  2. Ktos wie może gdzie kręcono sceny napadu na pociąg, chodzi mi o miejsce gdzie się pociąg zatrzymał.
    To nie jest czasem bocznica metra prowadzaca na Kabaty?

    OdpowiedzUsuń