Reż. Paweł Komorowski. Scenariusz filmu powstał na podstawie noweli "Pół godziny przyjaźni" Albina Siekierskiego. W roli głównej Marian Kociniak.
Kluczowe kolejowe sceny to m.in. wypadnięcie konduktora z jadącego pociągu. Podobnie jak w innym filmie z akcentami kolejowymi reżysera pt. "Sobótki" dominują plenery dolnośląskie.
W początkowych i końcowych scenach akcja rozgrywa się na peronach stacji Kłodzko Miasto (w filmie jako Zagórz). Później pojawia się charakterystyczny dworzec stacji w Łagiewnikach, które występują nomenklaturze polskiej sieci kolejowej jako Łagiewniki Dzierżoniowskie (w filmie jako Małki).
Kluczowe kolejowe sceny to m.in. wypadnięcie konduktora z jadącego pociągu. Podobnie jak w innym filmie z akcentami kolejowymi reżysera pt. "Sobótki" dominują plenery dolnośląskie.
W początkowych i końcowych scenach akcja rozgrywa się na peronach stacji Kłodzko Miasto (w filmie jako Zagórz). Później pojawia się charakterystyczny dworzec stacji w Łagiewnikach, które występują nomenklaturze polskiej sieci kolejowej jako Łagiewniki Dzierżoniowskie (w filmie jako Małki).
PKP Kłodzko Miasto w filmie "Czerwone berety" (1962) |
PKP Kłodzko Miasto |
PKP Kłodzko Miasto |
Kłodzko Miasto |
"Zawroty głowy, tracę świadomość Dusza odchodzi, lecz wrak zostaje Czuje że płacę za dwulicowość" |
konduktor nr 2 |
PKP Łagiewniki Dzierżoniowskie |
Marian Kociniak |
PKP Łagiewniki Dzierżoniowskie |
Kontorola biletów - Władysław Dewoyno |
Marian Kociniak |
Marta Lipińska i Marian Kociniak |
Marian Kociniak |
Marta Lipińska |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz