Reż. Bohdan Poręba. W rolach głównych Kazimierz Opaliński oraz Władysław Kowalski (poprzednio na blogu pojawiają w motywach kolejowych odpowiednio "Człowiek na torze" oraz "Dekalog VII".
Sceny kolejowe do tego filmu realizowano na lini 311 pomiędzy Jakuszycami, a Jelenią Górą. W kadrach rozpoznać można Szklarską Porębę Górną, ale pojawia się także stacja Szklarska Poręba Dolna i Szklarska Poręba Średnia. W epizodzie prawdopodobnie również Jelenia Góra.
Szklarska Poręba Średnia |
Szklarska Poręba Średnia |
Kazimierz Opaliński |
Władysław Kowalski |
Władysław Kowalski i Kazimierz Opaliński |
Szklarska Poręba Górna |
Perony stacji Szklarska Poręba Górna |
wodowanie parowozu |
Władysław Kowalski - Szklarska Poręba Górna |
Jelenia Góra |
Linia Jakuszyce - Jelenia Góra |
Kazimierz Opaliński |
Szklarska Poręba Górna |
Kazimierz Opaliński |
"Prawo jest z tym, co ma karabin..." |
Ryszard Pietruski |
Kazimierz Opaliński |
Szklarska Poręba Średnia |
Przejazd kolejowy |
Teresa Szmigielówna |
Szklarska Poręba Dolna |
Oglądając ten film miałem coś w rodzaju deja vu,dziwnie znajome widoki.I tu rozwiązanie zagadki,Szklarska Poręba.Mieszkałem tam w dzieciństwie,Ojciec pracował na tych trzech stacjach ponad 20 lat.
OdpowiedzUsuńNa 100% Jelenia Góra Zachodnia i Cieplice (obecnie Jelenia Góra Cieplice). Sam dworzec Jeleniogórski nie brał udziału w filmie, ale torowiska na zachód, w kierunku Wrocławia już tak. W zasadzie - co ciekawe - film był kręcony również powyżej Szklarskiej Poręby Górnej - wiele scen zostało nagranych w miejscach, które zostały odcięte komunikacyjnie od świata, i w zasadzie od 1957 do 2010 nie odbywał się tam ruch osobowy. W zasadzie mam tylko problem z określeniem lokalizacji jednego mostu w filmie, jeśli ktoś by miał problem prosze o kontakt. Pozdrawiam!
OdpowiedzUsuńEch, zapomniałem jeszcze wspomnieć o atrakcji, jaką na tym filmie jest odbudowany wiadukt między Jelenią Górą a Jelenią Górą Zachodnią (scena z atakiem niemców). Oryginalny został wysadzony przez wycofujących się niemiaszków w 1945r
OdpowiedzUsuń